napisano sledeče -
Sem se odločil, da grem res slikat demontirane ležaje iz moje bivše AR 166 2.0TS 16V, s prevožnimi 180.000km. Zadeve sem se polotil zato, ker sem vidlel veliko slik, iz katerih je bilo razvidno, da prihaja do "robata" pri teh motorji zaradi uničenih ojničnih ležajev.ROBERTH napisal/-a:Aha, torej se je boljše vozit z ležaji, kjer so odstopanja že vsaj 5x večja od dopustnih in čakati na ribato.jaka_speed napisal/-a:Torej..Glede ležajev sem govoril s strokovnjakom.Rekel je nekako takole:
Zadeva ni tako enostavna,da greš kar po ležaje in jih zamenjaš.Sploh pri tem motorju.Če bi hotel da je narejeno kot je treba,je potrebno vzeti ven glavno gred,(baje celo motor) pregledati stvar,šele potem naročit ležaje itd..itd..Nisem si zapomnil vseh podrobnosti..V nasprotnem primeru je lahko vse še precej slabše kot je.Poseg mi je torej odsvetoval.
Fantje, nehajmo učit krivo vero, da bi se z menjavo SAMO ojničnih ležajev podaljšal življenski rok motorja za vsaj 100.000km (po mojem mnenju pa vsaj 150.000km).
To, da se da ojnične ležaje zamenjat brez demontaže motorja in se stranke ne da (no eni vseeno poizkušajo) opillit za take mehanično resne denarje.
Saj bi šel slikat ležaje, ki še niso dali nobenega zvoka in so bile res menajni preventivno pri 180.000km, pa mehaniki pravijo, da to nima učinka.
Svoje čase sem govoril, da so zdravniki eni mazači. Počasi bom dal v to kategorijo mehanike. Kolikokrat sem si že rekel, da res ne bom "šravfal" več sam in bodo to počeli drugi, pa se vedno vrnem, ali so šalabajski, ali pa zlatarji (najbolj "ubitačna" je pa kombinacija obeh kvalitet).
Torej, smiselno se je naprej vozit s temi ležaji, ker bi bil poseg z demontažo motorja, razdiranjem, menajvo vseh tesnil, semeringov, glavnih in ojničnih ležajev,.... večja od nabavne vrednosti avta.
Nič, čakam ga v skupini "motoršadn" TS 16V.
Aja, drugače lep avto
Najprej malo teorije in tisti, ki tega dela ne bodo prebrali, naj ne komentirajo napisanega!
Torej, vsi sodobni motorji imajo mazanje (ki je zaradi gibajočih delov potrebno) rešeno s tlačnim sistemom. Ta sistem sestavljajo:
- oljno korito (po domače sliši na ime karter)
- oljna črpalka
- oljni sistem tlačnega voda
- drenaže do karterja
Najpomemnejša napaka, da recimo 2.0TS 16V ne velja za izredno dober motor (v bistvu je bil zelo dober motor, dokler niso prevozili 150.000 ali več, kjer se začenajo rabati (zelo je odvisno, od režima vožnje) se nahaja v oljnem sitemu tlačnega voda.
Ta sistem sestavlja (olje v bistvu teče skozi sledeče kose) najprej gre v tisti del bloka motorja, kjer se vrti glavna gred. Vzporedno je še en del tlačnega voda, ki skrbi za mazanje odmičnih gredi (pri vozili s verigo, pa deloma tudi verigo - no tega tu ni). K temu delu in eni določeni težavi TS motorjev - požrtim odmičnimi gredmi, se vrnemo kasneje.
Torej, oljna črpalka zagotavlja zaželjen oljni tlak (ta je odvisno od tipa motorja - 3-6 barov).
Olje pod tlakom potem potuje v dve smeri - glavno gred in v glavo motorja.
Glavna gred prejme olje na glavnem ležaju (je poglobljen v srednejm delu) in potuje skozi glavno gred iz ene strani do druge. Vmes se z oljem maže vse vrteče dele (ojnične in glavne ležeje aksialen/radialne). Do sem je najbrž razumljivo.
Od tu naprej se pa mnenja razhajajo.
Moje MNENJE je sledeče:
2.0 motor je, kot posledica koncernskih zahtev malček neposrečen v osnovni ideji.
Na kratko. Motor je dolgohoden, kar pomeni, da je hod motorja večji, kot vrtnina v bloku. To pomeni pri že normalnih obratih, veliko maksimalno hitrost batov (z tega naslova so deoločene zahteve pri motornih oljih), kar so pri Alfi še dodatno zabelili z dvema detaljoma - blokada pri 7.500 ali še celo več in to, da v glavnem nimajo oljnih hladilnikov (razen v 166). Do tega je pa prišjo, ker je morala Alfa koristit Fiatov motor, ki pa ni bil nikoli mišljen, kot 2.0 (ne vem, kako je bilo pri prvem turbu??) in je sam vgrajeval R5 motor, kot 2.0.
Torej, zaradi prej naštetega se dogaja, da se motorno olje precej pregreva in svoje naloge ne more opravljat v neskončnost. Ena boljši cvetk je predviden oilservice za TS 16V motorje (v glavnem 20.000km - kriminal)
No pa pustimo to. Tudi to se da, še se tega zavedamo preživet, vendar je potrebno nujno v motor vlivat res kvalitetno motorno olje, in tudi če ga malo pije, ne menjati za kakšno gradacijo 15-W40 (to zakolje motor, takoj ko se vrti v obrate).
Motor opravlja delo, katerega prenaša v celoti preko oljnic na glavno gred, od tam pa naprej preko vztrajnika na slopko - menjalnik - diff - polos .....
In ves ta proces se začne s trenjem na ojničnih ležajih (glavni so veliko manj obremenjeni in tudi ob pravočasni menjavi, še v dobrem stanju), olje mora mora imeti dobre mazalne lastnosti (ne sem biti pregreto ali prestaro) pa ni narejene nobene škode. Če pa se olje pregreje se pretga oljni film in prihaja do mehanskih poškodb (tako na ojničnih ležajih, kot na batnih obročkih).
Hja, saj to se dogaja v vseh motorjih! No tu se to dogaja, zaradi prej naštetih dejstev še bolj in motorji pač ribajo. Aja, ko zaribajo se zavrti ojnični ležaj v svojem ležišču in (ne v 100%) obrabijo do te mere, da nastane toliko zračnosti, da začne ojnica nabijat po glavni gredi - v tej fazi motor še deluje (in je že fuč), tej fazi pa sledi porušitev v ojnici, ki ni narejena za take udarce in se nekje dotrga (najraje na vijakih) in posledično dokočno zariba (včasih prav simpatično pogleda ojnica skozi blok).
Skatka, ojnični se pretirano obrabljajo in dokler zaradi tega tlak v oljnem sitemu ne pade pod neko mejo, ni narejene škode na drugih delih motorja. Ko pa pade tlak, se pa zgodi še ene par "zanimivosti.
- olje se še dodatno pregreva in se začnejo pretirano obrabljat odmične gredi (premalo olja pride v glavo, pa še to je pregreto) in pregreto olje pomeni, da se oljni film trga tudi na stenah cilindrov. Ko se pa dogaja to, se pa pretirano obrabljajo batni obročki. To pa zopet pomeni, povečano porabo motornega olja in še dodatno možnost, da je olja premalo in se le to, še dodatno pregreva.
Pojavljajo se določena mnenja, da se olje pregreva zaradi izpušne cevi spelljene skozi "poglobitev" v karteju, sam mislim, da to nima večjega učinka, vendar preventivno izoliranje definitivno ne more škodovat.
Torej, ali se splača preventivno menjati ojnične ležaje, ali pač ne, kot je bilo ogotovljeno v zgoraj citiranem tekstu??
Kakor za koga. alfaspider, alfa samec, bistri,.... lahko povedo koliko stane popravilo ribata. Aja tu je na mestu, še to, da se ne more računat, da bi se lahko kupilo dober 2.0TS 16V motor, ker so vsi bolj ali ne na "death row".
No sam še vedno zagovarjam, da če se motor (če še ne ropota) odpre:
- demontira karter (jaja, vem, najprej se demontira most, ali pa močno dvigne motor - sam predlagam prvo varianto)
- odvijači spodnje dele ojnic in na še vedno vgrajen motor vgradi nove ojnične ležaje (tu ne škodi, če je bil tisti, ki bi se tega lotil rojen z levi in desno roko - pa še kakšna bi prišla prav zraven)
- vse skupaj lepo zmontira in zraven še zamenja olje (paranoiki, pa lahko pred tem tudi preverijo kakšen glavni ležaj (se da priti zraven)
- in se veselo vozi nadaljnih 100.000km
No sedaj pa malo slikovnega materiala!!
Aja, pa sorry za napače.
Ti ležaji še niso dajali nobenega glasu, so pa že zelooo obrabljeni.
Embalaža novih ležajev (da se razbrat tudi tip)
Sedaj pa še kako zgledajo novi in rabljeni (pri drugih znamkah pri 200.000km)
Novi
sestava
izgled
200.000 druga znamka
Pa še malo za dobro voljo.
Še en motor je podobno podvržen pretirani obrabi ojničnih ležajev (S50B30)
Sem odprt za diskusijo, vendar še bodo argumenti ala, da mehanik reče, da se menjave ojničnih ležajev ne splača izvest, ne odgovarjam za moje reakcije.[/img]